Vegetariáni, mé jídlo kálí na vaše jídlo!

9. ledna 2011 v 22:02 | Albert Pes |  Bůh, Já, Oni, Svět
Mám chuť někoho urazit a není tady nikdo, kdo by mě mohl zastavit. Myslím, že tohle ještě pár dní potrvá, ale aspoň už nejsem smutný, jenom nějak nasraný, nejvíc asi na sebe. Tak koho dneska... A jo, jasně, vegetariány. Ona se hrozně dobře dělá sranda z lidí, který sami nemaj žádnej smysl pro humor. A z tohohle důvodu je velmi vhodný a zásadně fungující navážet se do pacifistů jakož i militantních blbců, dále hippíků, komoušů, většiny muslimů, radikálních křesťanů, buddhistů, fašounů, Francouzů, religionistů, právníků, ekonomů... Sakra, toho je. On je to skoro každej, co? Jedině z Britů se dělá prdel opravdu blbě, protože si sami ze sebe utahujou víc než kdo jinej. Jo, takže ti vegetariáni. Jak říká Bernard Black, tihle lidé už jenom prdí, protože se nedokážou smát. A vůbec!

Zásadní problém vegetariánství, stejně jako drtivý většiny každýho lidskýho stanoviska vůbec, je pokrytectví. Obecně můžeme vegetariánský argumenty rozlišit na technický a morální. Technický argumenty jsou tím, čím se tady vůbec zabejvat nehodlám. Můžete namítat, že člověk je biologicky vzato býložravec, že jeho zažívání není na maso přizpůsobený a podobně. Samozřejmě všichni, kdo se o věc jenom trochu zajímají, tak nějak tuší, že jsou to hlouposti. Můžeme se o tom později pohádat případně pod článkem v komentářích (Rýža vám to vysvětlí).

demotivational.com

Argumenty, který bych nazval "morální", většinou směřujou do jednoho bodu - totiž, že lidi i ostatní zvěř si jsou tak nějak zásadně rovní. Což je evidentně naprostej nesmysl. Až delfín nebo orangutan napíše lepší poezii v elegickým distichonu než Ovidius, možná začnu měnit názor. I kdybychom si v nějakým smyslu byli rovný, rád bych se zeptal, proč jsem se byl jednou nucenej dívat na Discovery na bandu šimpanzů, jak pronásleduje nějaký jiný opice, načež jednu chytili a sežrali...? Navíc - jestli jde o nějakou pochybnou ideu "života" a jeho ochrany obecně, proč nejste důsledný a neživíte se nějakou anorganickou hmotou? Jo, vono to jde blbě, co? Nejsme si rovní, i když člověk začíná blbnout a magorovatět a např. ke psům se často chová líp než k druhým lidem.

funnypictures.com

Víte, co mě na vegetariánech nejvíc baví? Ta netolerance (teď budu taky jednou spílat já vám, jo?). Mně je putna, jestli se živíte listím, jablkama nebo steakama. Ale chci tu volnost taky. Vysvětlete mi, prosím, jednu věc - proč, do psí nohy, velká část vašich "jídel" napodobuje maso? Není to náhodou to, co se vám jako má eklit? A není to potom všechno trošku pozérský?

verydemotivational.com

Abych to shrnul: Necítím naprosto žádnou morální bariéru vůči zabíjení zvířat, pokud se provede aspoň trochu humánně (to je pěknej pojem, když se vztahuje na zvěř, co?), mám rád věci z kůže, protože jsou příjemný, mám rád maso, miluju maso, miluju steaky, roštěnou, pupek, některý vnitřnosti, přední, zadní, drůbež, ryby, korýše, i hmyz jsem ochutnal. Máte někdo nějakej rozumnej argument, proč bych na tom měl cokoliv měnit? Osobně se mi jako jedinej pádnej důvod, proč maso nejíst, zdá bejt ten jednoduchej fakt, že někomu třeba nechutná. Proč se potom do toho nutit? Jsem přesvědčenej, že nutný kalorie a živiny se daj nahradit i jinde. Pokud masíčko ale vyhovuje, proč se nějak žinýrovat?
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Souxie Souxie | Web | 9. ledna 2011 v 22:20 | Reagovat

Souhlas

2 Harley Quinn Harley Quinn | Web | 9. ledna 2011 v 22:23 | Reagovat

Kočky zabíjej myši, lvi zabíjej gazely a lidi zabíjej ostatní zvířata. Tak to prostě je. A některý lidi si myslej, že si můžou měnit přírodní zákony. Ale tak jak je libo.

3 Nobody Nobody | Web | 9. ledna 2011 v 22:24 | Reagovat

Človíček není stavěnej pouze na zelenou stavu. Ale to vegetariánům nevysvětlíš, protože oni jsou průkopníci lepšího bytí a hlavně jsou kůl! Víš proč? Protože dělaj věci naopak, než je to přirozený. Všechno je to o potřebě lišit se, bejt jinej a tak.
Samozřejmě, že z nich takhle bejkárna dělá ještě větší tupý stádo. Ale když už chtěj bejt býložravý krávy, tak ať to mají se vším všudy, žejo.

4 Adéla Adéla | Web | 9. ledna 2011 v 22:26 | Reagovat

To bylo minulý měsíc, promítání dokumentu o tom, jak to vypadá ve velkochovech, ať už na maso nebo na kůži, v jatkách, na býčích zápasech a při tréninku zvířat do cirkusu. Celý ten dokument byl plný optavdu škaredých záběrů a byl by i dost působivý, nebýt americký. Nemám ráda takový ty jejich nalejvárny, kde jednu informaci omílaj stokrát... A pak ten závěr - dejme si ruce na srdce, odhoďme zbraně, zazpívejme si hymnu, buďme všichni vegetariáni, vždyť zvířata cítí stejnou bolest jako my... No jo, cejtí. Ale hovězí panenka s brusinkovou omáčkou s mandlemi a opečeným bramborem je pořád stejně dobrá.
A hlavně diskuse po filmu - dva vegani, kteří tam seděli jako na setkání anonymních alkoholiků, neschopni si obhájit svůj postoj.
Kruci, to mi připomnělo, že máme v lednici ještě utopence!

5 ef ef | Web | 9. ledna 2011 v 22:27 | Reagovat

Já jsem napůl-vegetariánka a moje důvody bys nejspíš označil za lehce pofiderní až emocionálně špatné. Co se dá dělat. Maso nechci jíst, nechutná mi a je mi líto zvířat, co umřou jenom kvůli tvému obědu. Ale čas od času si ho dát musím, protože to mám nařízený od doktora. A taky nechápu lidi, co místo toho, aby se spokojili se zeleninou a těstovinami, se cpou nějkým tofu a jinými náhražkami. A ta kráva na obrázku mě pobavila :D

6 ratuska ratuska | Web | 9. ledna 2011 v 22:31 | Reagovat

Fešný článeček, mám na to stejnej názor :-).

7 Uzavřená Uzavřená | Web | 9. ledna 2011 v 22:36 | Reagovat

Tak nějak souhlasím s tvým názorem. Je to prostě přírodní proces - řetězec.

8 Lucka Lucka | Web | 9. ledna 2011 v 22:39 | Reagovat

Kdosi přede mnou napsal: "Když si ten řízek nadám já, sežere ho někdo jiný. A to bych teda musela být fakt padlá na hlavu!"

9 Albert Pes Albert Pes | Web | 9. ledna 2011 v 22:40 | Reagovat

Sákryš, jsem čekal nějakej odpor, abych se s někým mohl pohádat. Každopádně díky, hodně libovýho masa přeju a všechno dobrý od morku až po upečenou kůžičku!

[5]: Tady malá výjimka. Ale perfektně chápu, že ti maso nechutná, tak jíš něco jinýho, proč ne? Ten druhej důvod, totiž že ti je zvířat líto, už mi opravdu trochu pofidérní přijde, ale vzhledem k tomu, že to sama píšeš, to o tobě vypovídá spíš pozitivně, řekl bych. Tak. Tady máš soukromou psychodiagnózu zdarma. :)

10 agrrr agrrr | Web | 9. ledna 2011 v 22:47 | Reagovat

no a člověku by se bez masa nevyvinul mozek..vážně!
Člověk by měl asi přemýšlet nad tím co jí..ale všechno s Mírou... Franotu a Janem;-)

11 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 10. ledna 2011 v 9:50 | Reagovat

Náhodou! Delfíni jsou velmi poetičtí saffci. Ani Ovidius neuměl tak ladně plavat jako oni.
Proto delfíny nejím.
Kobylky jsem offšem ochutnal.

Sousedovic holka, když byla malá, měla kočku a kdosi se jí žertem ptal, jestli by kočičku snědla a ona odvětila:
"Ano, kdyby mi ji babička nakrájela."

O to tu jde. O formu.
Znám člověka, co vytrhal záhon špenátu v domnění, že jde o plevel. Špenát znal jenom jako tu zmraženou zelenou kostku.

Dodatek: Cokoliv ochuceno chilli je jedlé.

12 Albert Pes Albert Pes | Web | 10. ledna 2011 v 12:36 | Reagovat

Jde o formu? Na tom něco je. Většina lidí nejí klokany, i když se chovaj stejně jako třeba krávy, protože jim prostě přijdou roztomilý. Tohle selhání je vysvětlitelný snad jenom tím, že většina lidí neviděla třeba telátko, ono to má ty velký oči, dlouhý řasy... Kdepak, ta sousedovic holka má pravdu. A čím roztomilejší zvíře, tím lepší!

13 Fredy Kruger Fredy Kruger | 10. ledna 2011 v 21:45 | Reagovat

Robert Schmeid dal se do pláče....
" Snědl jsem tři velké koláče
( na pastvě vyšly z krávy )
dělám vše pro své zdraví.....
( vegan živáčka nezabije )
však....což když jsou v howně bakterie ,
a v žaludku  šťávy je zahubí ?
...howno již nedám do huby " !
Schmeid našlapuje ... jako čáp
v obavě, by mravence nezašláp !

14 Nobody Nobody | Web | 10. ledna 2011 v 21:57 | Reagovat

[12]: S láskou k masu by se to ale taky nemělo přehánět. No řekni, ty bys vážně vědomě snědl kočku?

Pokud platí přímá úměra, že čím roztomilejší tvoreček, tím lepší masíčko, tak batolata by byla vyloženě delikátní záležitostí. :D

15 Julie de Dejvice Julie de Dejvice | Web | 10. ledna 2011 v 22:29 | Reagovat

já myslim, že každej podle jeho potřeb. já třeba maso jim, když mi ho někdo někam vloží, abych lidem nekomplikovala situaci (na návštěvách a tak), sama maso nevařim a tak, protože mi dělá problém na něj šahat (cíťa no...). lidi dělaj horší věci než že jedí maso... třeba dělaj děti. ble. to je téma co by se mělo rozmáznout.

16 Rýža Rýža | Web | 11. ledna 2011 v 8:10 | Reagovat

[15]: Jen počkej, i na tebe jednou dojde...!!! I na mě došlo, a to jsem byla antiděckomil, že většího široko daleko nebylo!:))

17 Albert Pes Albert Pes | Web | 11. ledna 2011 v 12:07 | Reagovat

[13]: Pokračuj, jsem zvědavej, kam se dostaneš...

[14]: Kočku klidně. Malý problémy bych možná měl se psem, ale v zásadě všechno. Štěňátka nadívaná malými housátky, medvědí tlapy se soiré z delfíního mozku, potkaní pomazánka s opičími jatýrky...

[15]: Souhlasím s Rýžou. Děti vůbec nejsou špatný, navíc, když jsou hodně malý, daj se jíst i v celku. No né, beze vší srandy, některý děti jsou i docela přijatelný.

18 Rýža Rýža | Web | 11. ledna 2011 v 13:43 | Reagovat

[17]: Delfíní pralinky, pečená slůňata, tulení srdíčka nadívaná holubí paštikou. Jídlo hodné císařů!

19 Albert Pes Albert Pes | Web | 11. ledna 2011 v 17:14 | Reagovat

Jenom houšť a větší kapky! Koalí střeva nadívaná tapířími varlaty, pandí guláš s vejci gaviálů, kaloní překvapení na žraločí ploutvi a šimpanzí prstíčky ve směsi s liščátčími jazýčky!

20 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 11. ledna 2011 v 17:58 | Reagovat

[12]:[19]:  Lidi nemají obecně rádi extémy; nejedí to, co je roztomilé, ani to co se jim hnusí (chobotničky).
A pletou si gourmeta s gourmánem.

Bez kůzlat nebylo by klobásek.

S větou: "Cосиски из кошки - это наше националъное кушание" kamarád v hodině RJ neuspěl.

21 Albert Pes Albert Pes | Web | 11. ledna 2011 v 18:52 | Reagovat

Kočičí klobásky coby národní jídlo se neuchytily? Zvláštní... :) Roztomilé neroztomilé, jím to, co mi chutná!

22 Inja Inja | 12. ledna 2011 v 12:42 | Reagovat

hezkyy dobřéé - Ovidius :D ... ladně plavat :D .... já padám! :))
Jinak soulasím se slečnou co maso nejí, bo jí nechutná ... ty jo, zkuste si představit, že máte na něco děěsnou chuť až vám kapou sliny a pak si to dáte a musíte to urychleně letět vyklopit .... to je ale pešek, což? ... tak tak to mám ... (ale naštěstí jen někdy a na něco :)
A taky ještě vědomí, že produkce masa stojí víc (energie a všeho) než toho býlí ... a to, že jsem přesvědčená, že člověk by se mohl trošku snažit nebýt línej a obstarávat si jídlo tak nějak co nejvíc samostatně a když nejsem schopná nějakýho toho živočicha zabít (ano, bohužel má empatie sahá až do nebes :), tak se toho stejku či stehýnka radši vzdám ... no ne? No áno! ;)

23 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 12. ledna 2011 v 14:59 | Reagovat

[22]: jsou i objekty, které se konzumují živé ...
Připomíná mi to jeden vtip:
"Jsou na ostrově nějací kanibalové?"
"Ne, posledního jsme snědli včera."

24 Vendelín Vendelín | 12. ledna 2011 v 19:15 | Reagovat

ha!

25 Alena Alena | 14. ledna 2011 v 18:49 | Reagovat

Pokud se chceš hádat s vegetariány, musíš odchytit nějaké ty ještě roztomile nové a radikální, kteří ještě mají chuť se hádat - ti, co jsou vegetariány delší dobu už, podobně jako ona kravička, kálejí a to, co mají na talíři ostatní, prostě mají své důvody a tečka.
Jen jedna věc, proč tento článek, když je ti jedno čím se kdo živí a jakto, že vyčítáš vegetariánům netoleranci, když tento článek taky zrovna není tolerance sama:)
Chce to buď srát si na talíře vzájemně, a nebo OBOU stranách trochu zklidnit hormon, když už si chceš s někým pokecat o tom, co jí či nejí.

26 Rýža Rýža | Web | 14. ledna 2011 v 19:54 | Reagovat

[25]: Pěkněěěě!:)))

27 Albert Pes Albert Pes | Web | 15. ledna 2011 v 10:15 | Reagovat

[25]: Hoj! Nebudu předstírat, že ti rozumím, páč nějak jazykově mně to hlava nebere. Ale zdá se mi, že v zásadě říkáš, že se dožaduju jakýsi tolerance a přitom jsem sám pěkně netolerantní prevít. Jestli to myslíš takhle, tak bych upozornil na takový ty narážky typu "teď budu taky jednou spílat já vám" apod., který mají naznačit to, že nezastírám, že jsem v tomhle článku agresivní, a zároveň taky to, že si myslím, že vege-hnutí je vůči masožroutům zpravidla mnohem agresivnější než naopak. Jinak bych obecně nerad, aby došlo k omylu - pravým účelem tohohle článku nebylo vyvolání smysluplný diskuze, ale snaha o to někoho aspoň trochu nasrat a tím si ulevit. No jo, je to ubohý, ale co nadělám... Sekundárním účelem bylo někoho třeba aspoň trochu pobavit a jestli se to někde třeba jenom trochu povedlo, jsem rád.

28 Her alter ego Her alter ego | Web | 15. ledna 2011 v 21:54 | Reagovat

Často si pokládám otázku, co že to vlastně jsem. Nejsem vegetarián, asi. Nechci maso, nemám ho ráda (pokud myslím tu chuť, konzistenci, barvu, cokoliv) a zatím to neplánuju změnit, ale taky nejím něco, co to maso připomíná. Když přece budu tvrdit, že jsme vegetarián, tak nepotřebuju soju nebo co se to dává místo toho. Jednou jsem to zkusla a málem jsem šla zvracet.. At si každej žere co chce, ne?

Myslím, že tohle všechno je prostě otázka vybíravosti a přežranosti dnešní doby. Takže souhlasím s posledními větami. Vlastně i s celým článkem, jen se na to prostě dívám ze strany, co maso nejí :)

Báj d véj, koukáš na Faktor strachu? Můj bratr, jakožto žrout jitrnic a všehomožného to zbožnuje i když by brouka nikdy nesnědl a mně to kupodivu nevadí. Ale máti, ta se málem pozvrací :D a to je masožravec a když nemá týden maso, má absťák. Já mám absťák akorád po ovoci.

Jsem divná?

29 Her alter ego Her alter ego | Web | 15. ledna 2011 v 21:57 | Reagovat

[17]: A co nedovivinutý malý kachňátko z vajíčka?

30 Albert Pes Albert Pes | Web | 15. ledna 2011 v 23:31 | Reagovat

[28]:Faktor strachu ze zoufalství někdy sleduju, jejich dietu bych nicméně asi nedal. Hmyz mi nevadí, už jsem se ládoval červy, i pavouka jsem snědl... Ale prostě shnilý ovčí bulvy a podobný lahůdky oželím... :) Jo. A jinak divná nejsi, proč to do sebe cpát, když ti to nejede, že jo...

31 neros-san neros-san | 18. ledna 2011 v 23:23 | Reagovat

Jediné maso, které bych nejedl, je z ohroženého živočicha. Snad z prostého idealistického přesvědčení, že vakovlka byla fakt škoda. V tomto ohledu Darwinově tezi přirozeného výběru moc nevěřím, protože v konkurenci s člověkem obstojí jedině něco, co se nedá žrát, nebo se to množí tak rychle, že se to nestíhá zabíjet, nebo to má zbytečně velký mléčný žlázy, tak je lepší to vysávat(podobně jako prach, akorát úplně jinak). Jinak bych neměl problém s dostatečně tepelně upravenou kočkou, ani psem (a to mám obojí rád (na talíři jsem je ještě neměl). Dostatečně tepelně upravený (nejlépe mnou), protože čeho se snažím vyvarovat jsou střevní infekce... HEMERÓidy! Hmyz může být zajímavý a těším se, až ochutnám.
Otázka pro Alberta: Když z meteoru vzniká meteroid při průchodu atmosférou, co musí projít čím, aby se z toho něčeho stal hemeroid? A má hemoroid co dočinění se železem?

32 Albert Pes Albert Pes | Web | 19. ledna 2011 v 12:40 | Reagovat

[31]: Vakovlk snad už vymřel, ne? Jinak souhlasím, hrňte to do mě, psy, kočky, cokoliv. Mno. Jinak v těch hemoroidech přece jasně slyšíš řecký αἷμα, krev, že jo. A nechtěj vědět, co čím musí projít...

33 Lennroe Lennroe | Web | 19. ledna 2011 v 20:59 | Reagovat

Většina vegetariánú je dost praštěných, ale Hitlera se musím zastat. Přestal jíst maso poté, co se účastnil pitvy své milenky, které se kvůli němu zastřelila, takže jeho důvody asi s lítostí ke zvířátkům nesouvisely.
Třeba takovej králík, ten je roztomilej, ale maso má hnusný.
Ale jináč souhlas.

34 Albert Pes Albert Pes | Web | 19. ledna 2011 v 21:59 | Reagovat

Králík na česneku? Vrrr...!

35 Jidáš Jidáš | 24. ledna 2011 v 14:38 | Reagovat

Člověk není zvíře!!!asi jako náklaďák není auto.
Musí to být krásný pocit vzhlížet k výšinám a přitom se rochnit ve sračkách!

36 Albert Pes Albert Pes | Web | 24. ledna 2011 v 18:19 | Reagovat

Nerozumím.

37 Jidáš Jidáš | 24. ledna 2011 v 19:17 | Reagovat

To je jasný, člověk totiž není tvor rozumný, ale rozumu schopný !:-))

38 Albert Pes Albert Pes | Web | 24. ledna 2011 v 22:43 | Reagovat

Jak který člověk. Mně je jedno, jestli definuješ člověka jako animal rationale či jakožto nezvíře obecně, ale pro účely toho, co jsem si v článku vyblábolil, mi postačil poukaz na fakt nerovnosti člověka a ostatní zvířeny. Ať už to vezmeš evolučně nebo ryze ad hoc prakticky, jsme "na výši". No řekni, co zmůže i třeba taková parta slonů proti bojový helikoptéře? Kdybys chtěl nějak argumentovat rozumem, asi bys musel vysvětlitl, co to znamená... :) A vůbec by měl takovýhle hovory člověk vést asi buď jenom na akademický půdě anebo úplně vožralej. Anebo za příhodný kombinace obého.

39 Ondrej Ondrej | 8. února 2012 v 0:07 | Reagovat

Pominu-li prakticky nicneříkající článek, tak tohle mě hezky pobavilo
"velká část vašich "jídel" napodobuje maso".

Vegetarián nejsem a i když maso již léta nejím, nijak ho nenahrazuji ani nesnažím napodobovat. Možná to autorovi tak vypadá a snaží se to maso vidět i tam, kde není :) Anebo tím autor myslel sojové maso apod., což už vegetariáni snad ani nejí.

40 Albert Pes Albert Pes | Web | 8. února 2012 v 8:38 | Reagovat

Ale absenci smyslu pro humor jsi beze zbytku potvrdil...

41 Radek Radek | E-mail | 7. února 2013 v 12:15 | Reagovat

Čau, jsem vegetarián 10 let. O vegetariánství evidentně netušíš vůbec nic. Argumentace plave na vodě, celý je to postavený jen na takovým mlhavým dojmu o lidech, který se ve skutečnosti od tebe vůbec nelišej. Nevím, kdes přišel na klasifikaci běžnýho býložravce.... Ale protože mám slabost pro diskuze s pitomcema, můžeš mi klidně napsat na mail:)

42 Radek Radek | E-mail | 7. února 2013 v 12:26 | Reagovat

[2]: přírodní zákony jsou naprosto irelevantní. copak ty jíš maso jen proto, abys neporušovala přírodní zákon? vegetariánství v naší společnosti není bojem proti přírodě, ale je to taky možnost protestu. jako obyvatel bohatý evropský země si můžeš sestavovat jídelníček zcela podle sebe a hlady neumřeš.

43 Jarda Jarda | 7. února 2013 v 12:29 | Reagovat

[3]: jdi radši domu. na uvažování o vegetariánství seš ještě malej.

44 Květoslav Květoslav | 22. srpna 2014 v 23:09 | Reagovat

...já miluju mrkev...v zadnici...  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama