Hlavně se z toho yaoi neposerte, jo?

28. prosince 2010 v 16:24 | Albert Pes |  Bůh, Já, Oni, Svět
Yaoi kupodivu nejni zvuk, kterej se vám mimoděk vydere z hrdla, když si do poklopce přivřete přirození (ten totiž zní "džazgvixkví", jak dobře ví všichni trpajzlíkomilci), ale označení pro jakejsi japonskej literární subžánr tematizující homosexuální vztahy mezi muži, přičemž autorem takovýho škváru je nejčastěji mladá dívka.

Nebudu tady plivat moralizující cinty (k tomu se dostanu vzápětí...), podivme se na to celý drobátko jinak. Yaoi je docela vhodnej termín pro fenomén toho, když se člověk dostane do kultůry zcela a naprosto odlišný od tý jeho vlastní. Dneska je to samozřejmě už trošku problém a prasácký historky z podsvětí může bez debaty psát stejně japonská jako i česká pomatená dívčina, páč tady existuje cosi, čemu se říká globalizace a co je nesprávně vykládaný jako jakási unifikace světa. Přitom jde jenom o to, že je jaksi všechno blíž a metaforický dvířka před smradem, kterej jde od souseda, je pořád těžší zavřít... Ale o tom někdy jindy.

Myslím, že i ten nejzabedněnější z vás tak nějak tuší, co mám na mysli. Prostě uvidíte něco, z čeho se posadíte na prdel a řeknete si jenom "yaoi....". Těžko říct, co všechno může "yaoi" vybudit. Různý "umělecký" zážitky jako třeba manga komiksy, cizonáboženský bláboly o odosobnění a vyprázdnění sebe sama (Víte, co se pak s člověkem stane? Je neosobní a prázdnej. Divný, že jo?), zázraky techniky, krásný ženský a co já vím... Vzhledem k tomu, že jsem hrdej syn toho, čemu se dneska říká západní kultura, můžu posuzovat jenom z tohohle úhlu.


Abych to ale vypointoval rychle a vy se nezačali nudit, řeknu vám raději hned, co vlastně říct chci. Totiž to, abyste se z toho yaoi náhodou taky neposrali. Každej valí bulvy, páč je to nějakým způsobem "nový". Okouzlení cizím. Je v módě cvičit jógu, jíst zrní, meditovat, sedět na prdeli na svý japonský zahrádce, pít čaj z Tibetu, nosit roztrhaný hadry, sympatizovat s Palestincema (kdo to sakra je?) a podobný skopičiny. Jednomu moudrýmu muži, kterej se jmenuje Bernard Black, jeho kamarádka, která upadla do výše uvedenýho způsobu života, na jeho žádost o cigarety řekla:

"Bernarde, ty pořád něco chceš... Víš, co dělají lidé v Tibetu, když něco chtějí? Vzdají se něčeho jiného!"

Bernard odvětil:

"A proto je Tibet taková mezinárodní velmoc."

Ano, je to tak. Dál nás jako civilizaci dostal řeckej a židovsko-křesťanskej drajv k aktivitě, k zodpovědnosti za sebe samotnýho, k nevzdávání se. Je hrozivě moderní opírat se do křesťanství, do bílých, do "kapitalismu", do konzervativních hodnot. Podívejte se na hnůjbuk a zkuste si najít nějaký rasistický skupiny. Nenacházíte? Zkuste to otočit, hledejte rasistický skupiny namířený proti bílým. Bez problémů, co? Je moderní ohánět se křižákama, conquistadorama, ... Každá civilizace má prej jakejsi nárok na existenci. Fakt? Když Španěláci připluli do Ameriky a viděli tam masy mrtvol kolem chrámů, že ani Gibson je tak dobře nezfilmoval, co měli dělat? Potřást si s nima rukou? A co dneska? Jaký "právo na existenci" má kvazicivilizace, která si váží krávy víc než člověka, či taková, která ženu počítá jako unterčlověka?

Zamyslete se nad sebou! Yaoi!

Jo, pěkný? :) (demotivational.com)
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 katsumi-kagakusha katsumi-kagakusha | Web | 28. prosince 2010 v 16:30 | Reagovat

Nejsem yaoistka, ale pokud se to lidem líbí, proč ne. Vždyť to nikomu neubližuje.
A fascinace cizím je normální, i když je pravda, že někteří to přehání.
Ale jinak jsem se u článku dost pobavila, zvlášť u toho Tibetu :D

2 Tokiko-chan Tokiko-chan | Web | 28. prosince 2010 v 16:32 | Reagovat

Ten komix má bejt Yaoi? O.o Zamýšlet se nad seboi nehodlám!Jsem Yaoistak a jsem na to hrdá!!
PS:Ten komix je maximálně tak blbina!A když už tak hetero a né Yaoi!

3 domminyka domminyka | Web | 28. prosince 2010 v 16:35 | Reagovat

No tak co na to říct.Zřejmě s tím souhlasím,ale tenhle článek mi udělal v makovici takovou paseku,že ani nevím,co bych si o tom všem měla mylset.To ,,jahó" jak já tomu říkámn,jelikož se mi to nechce nějka speciálně číst je podle mě úplně divná věc.Homosexualita mužů ? No podle mě když už se tato sexuální porucha vyskytuje by se neměla vyvádět na veřejnost,jelikož se jí potom můžou nakazit další doposavad normální jedinci a pak bude ..jaháků" jetš víc.a o čem to vlastně je ? O jakési sexuální poruše,kterou ostatní vyznávají?A není to ubohé ? Neměly bychom se snažit to napravit a ne to podporovat ? K zamyšlení to stojí.

4 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 28. prosince 2010 v 16:40 | Reagovat

Zbytečně přehnaná reakce ne? Proč to řešit , když tě evidetně nezajímá?Jistě ohledně některých už trošku fanatických lidí pravdivé ,ale očividn ě v tom taky nemáš jasno -komix je úplně něco jiného než poposiješ...

[3]: To si vážně myslíš že se homosexualita roznáší , jako rýma? Dost omezený homofobní názor.Není to nakažlivé ,ale genetické slečno,řij a nech žít ,omezenost se taky nedá šířit vzduchem...

5 Kira Seigi Kira Seigi | Web | 28. prosince 2010 v 16:41 | Reagovat

[3]: Jedinou poruchu, kterou široko daleko vidím, je ta u tebe, v hlavě.
Jdi se nechat vyšetřit a neobtěžuj svět kecy, které jsou tak zcestné, jak jen mohou být.

K článku: Tvůj článek je nesmyslný a zmatený. Ale jedno vím, z yaoi se klidně poseru.

6 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 16:42 | Reagovat

UPOZORNĚNÍ: Než se tady o čemkoliv pohádáme, tak vzhledem k tomu, co se v komentářích objevuje, tak chci upozornit na to, že komix NENÍ yaoi. Doufám, že jste pochopili, že "yaoi" si beru jako termín pro všechno cizokulturní. Komix zcela evidentně patří do nějakýho úchylnýho manga-subžánru. O homosexualitě se já jakýmkoliv způsobem nevyjadřuji, ani to pointou článku být nemá. Děkuji všem, kdo článek pochopí spíš z tý humorný stránky... Plác a pusu.

7 bilocernysvet bilocernysvet | Web | 28. prosince 2010 v 16:42 | Reagovat

Jsem yaoistka. Vyžívám se v tom a zakládám si tom. Mám ráda japonskou kulturu stějně jako kteroukoli jinou, ale tu v které vyrůstám mám nejradši. To neznamená, že nemůžu zkoušet nové.
Tvůj článek mě na zadek neposadil, neměl proč. Chápu, že máš odlišný názor jako my yaoistky. Ani nechápu proč sis dával takovou práci se psaním tohohle článku. Stačilo to napsat na rovinu. Možná jsem zabedněná, úchyl, prase a já nevím, co se lidem vynoří v palici při slově "yaoista", ale já jsem pyšná na to, co jsem. Děkuji za tvé pochopení.

8 Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená liška s jedovatými zuby Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená liška s jedovatými zuby | Web | 28. prosince 2010 v 16:42 | Reagovat

Tibet s yaoi bych nepletla dohromady. Jsou to sice vlivy dvou podobných kultur, ale nemá to nic společného.
Ale jinak s tebou souhlasím. :)

9 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 28. prosince 2010 v 16:42 | Reagovat

[3]: Dávej bacha, abys hlavně ty nenakazila ostatní blbostí, třeba se taky šíří vzduchem

10 mrow mrow | E-mail | Web | 28. prosince 2010 v 16:48 | Reagovat

Sorry, nejsem yaoistka, nebo jak se to píše, ale ten komix nemá nic společného s yaoi, nýbrž.. když se to dá tak říct... S Hentai.. Radši drž prsty pod klávesnicí, když vůbec nic nevíš....

11 Taya Taya | Web | 28. prosince 2010 v 16:54 | Reagovat

Vždyť je to článek plnej nadsázky, nevim, co tu tak řešíte :D mě se to líbí! I když jsem yaoistka poblázněná východní kulturou, no...
(to s tím Tibetem bylo dobré, hehe :D )

12 Siwa Siwa | Web | 28. prosince 2010 v 16:59 | Reagovat

nejsem yaoistka, ale yaoi poznám. A ten komiks? Nejdříve si POŘÁDNĚ zjisti, co to je. Tohle je možná lehčí hentai, nevím, ale yaoi ne!

[3]: Nakazit? Tohle mě teda vážně pobavilo. Takže homosexualita je nějaká nemoc? A ještě k tomu infekční, jo??? Rozhodně se neroznáší!!! A homo nejsou "normální"??? Mi řekni, kdo je v tomhle století ještě normální??? Normálnost se neurčuje orientací. Máš docela zajímavé názory, připomínáš mi moji spolužačku (kdo není jako ona, je nenormální; co řekne, to je pravda; její názory jsou jasné...) Jestli máš něco proti homosexuálům, tak budiž, ale neříkej, že jsou nenormální. To je totiž něco úplně jiného. Láska ti nic neříká???

13 Siwa Siwa | Web | 28. prosince 2010 v 17:00 | Reagovat

[11]: Jo, ten Tibet byl super :D
Jen malá poznámka - nejsem slepice, abych jedla zrní :D

14 Her alter ego Her alter ego | Web | 28. prosince 2010 v 17:04 | Reagovat

Mám za to (už jsme to ěnkde psala) že to přijde divný/blbý/zvrácený chlapům protože jsou to 2 muži, samozřejmě, že kdyby tam byly 2 ženský, tak by se vám to líbilo :)

Nejsem homofobní, spíš naopak, ale nelíbí se mi rozmáhání Jajoji jajoijajoaja a hlavně o tom píší ti, co o tom nic neví, jenproto že je to in. Což samo o sobě ve mně vyvolává nenávistné pohledy, nesnáším vše, co je in.

15 Her alter ego Her alter ego | Web | 28. prosince 2010 v 17:04 | Reagovat

Jo, teď mě napadá, že Jajoji je vlastně něco jak olivy, jedni to milují, druzí nesnáší..

16 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 17:07 | Reagovat

Díky za alespoň částečný porozumění.

Rád bych všechny znovu odkázal na komentář číslo 6 - vím, že uvedenej komix do žánru yaoi nespadá, měl fungovat pouze jako ilustrace "cizosti", a rád bych znovu upozornil na to, že termínu "yaoi" užívám jako literární žánr jenom v prvním odstavci. Snad je dost zřejmé, že slovem "yaoi" dále označuji všechno cizokulturní, "jiné". Těm, kteří mě nabádají, abych se v oblasti yaoi dovzdělal a vyjadřoval se až poté, doporučuji, aby si vytáhli(y) hlavy ze svých pozadí a snažili (y) se osvojit si onu úžasnou schopnost zvanou "porozumění psanému textu".

Ještě jednou, díky všem, co se aspoň trochu zasmáli, za porozumění, mrzí mě, že ti, co se nesmáli, nekritizovali na tom správném místě.

17 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 17:07 | Reagovat

Btw.: Opakuju: O homosexualitě nepíšu ani fň.

18 Merkitys Merkitys | Web | 28. prosince 2010 v 17:13 | Reagovat

Proč když se řekne japonský porno, tak se nemluví o kultuře a když se řekne Yaoi, tak je to najednou umění? XD Je to to samé, jenom s chlapama. Jak čtu ty komentáře, chce se mi občas brečet. Někomu se to líbí, ale proč to dávat jako téma týdne, když je na blogu tolik dětí? Nic proti tomu nemám, ale podle mě, se nedá mluvit o umění, tohle je jenom obyčejná pornogryfie.

Ta první věta mě zabila XD Je to ve slovníku? Mohlo by... XDD

19 Nobody Nobody | Web | 28. prosince 2010 v 17:15 | Reagovat

Alberte, Alberte... právě sis podepsal rozsudek smrti. "Jájistky" na tebe pošlou hlavní hrdiny z yaoi a ty ti natrhnou zadek. Čím, to je všem nad slunce jasný.

Tyhle novinky a výstřelky nemaj dlouhýho trvaní, nikdy neměly a ani mít nebudou. Dneska je to jejich život a za dva roky budou vděčný za český pívo a nekreslený porno. Na nějaký yaoi si vzpomenou jen ty nejzatvrdlejší existence, kterejm nic a nikdo nepomůže.

20 AjA AjA | Web | 28. prosince 2010 v 17:40 | Reagovat

no, jauoooojiiiii, stejne nejsem moudrejsi..

21 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 17:46 | Reagovat

[18]: Mě hlavně rozsekalo to, že o yaoi vlastně neřeknu vůbec nic a hned takový reakce... To je tím, když nedávaj holky ve škole pozor, no... Jinak souhlas, podle mě to taky nic jinýho než "trochu jiný porno" není. Svý mlhavě potenciální dceři bych dal pěkně přes prdel, kdyby se tím (do jistýho věku) zabývala... Sedm statečných by mohla být nějaká skupinová aktivita... Každopádně by to mělo skvělej a vtipnej děj, morální poučení a tak vůbec... Kdepak ten dnešní hnus... :)

[19]: Až mi natrhnou prdel, tak si opravdu "yaoi!!!" řeknu... Já ti nevím, nebudu moralizovat, ale otevřeně tady napíšu, že moc nefandím ani "normálnímu" pornu. Nějak se mi zdá, že to je bez fantazie. Sákryš. Měli by to svěřit mně. To by byl Pornoterminátor 2, Dvě věže jako název bychom mohli nechat pro homosexuální pornosnímek...

22 Rýža Rýža | 28. prosince 2010 v 17:46 | Reagovat

[20]: Ani ty? Takovej expert na východní kultůru?:)

23 Ku.Miko Ku.Miko | 28. prosince 2010 v 17:46 | Reagovat

[19]: Ta představa co by mu chlapci z JR udělali se mi velice líbí :D :D

Tak článek byl... Pro mě, jako 13... 14-tiletou puberťačku celkem nepochopitelný... xDD
Krom toho, že Yaoi odsuzuješ jsem si nevšimla ničeho jiného- snad jen divných slov co ani nevím co znamenají xDD a nechci to řešit, protože...
Chlapi se zase dívaj (skoro) denně třeba na Yuri(nebo Hentai)  :D
Zajímalo by mě, co bys sepsal právě na Yuri- to je prosím opačně jako u Yaoi- myšleno, že v Yuri jde o "TO" xDDD s ženskýma :D A to se mě líbí teda mnohem míň. No jo, nejsem na holky... xDDD

Mám z těch článků takový divný pocit.... xD Z tohohle ještě větší- a nejlepší to bylo s tím komiksem... :D Takhle bych si osvobození z ledu nepředstavovala..xDD že se mu to v tom ledu povedlo... xD :D

Ne.. Mlčím... xD Jdu se dál kochat nějakými články od "těch nám rovných". Zdááárec :D
*Když už se tu s tou reakcí psala tak dlouho, rozhodla se protentokrát kliknout na tlačítko "Komentovat"*

24 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 17:47 | Reagovat

[20]: Ájo, možná, že jsem nikoho ani omoudřit nechtěl. Krom toho to zrovna ty určitě nepotřebuješ... (Říkám a riskuju tu možnost, že se s Rýžou společně ničím jiným než psaním yaoi porna nezabýváte...)

25 Rýža Rýža | Web | 28. prosince 2010 v 17:49 | Reagovat

[21]: ...vrrr...a co teprv takové Towering inferno, to by byl pornáč!:D

26 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 17:50 | Reagovat

[23]: Za reakci díky. Po x-tý a naposled jenom napíšu, že Yaoi neodsuzuju a že je mi svým způsobem úplně ukradený a že jsem psal o něčem v podstatě jiným. Ale hlavně v klidu... :)

27 Rýža Rýža | Web | 28. prosince 2010 v 17:51 | Reagovat

[24]: jooo, to by ses divil, co s Ájou děláme po večerech u nás na privátě:D

28 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 17:53 | Reagovat

[27]: No právě... Sákryš, musím rychle zahnat ty představy, co je moc, to je moc... Moje živelný podvědomí mi to už zase dává sežrat... :)

29 Rýža Rýža | Web | 28. prosince 2010 v 17:56 | Reagovat

[28]: Tak teď my mě celkem zajímalo jaké představy ti tvoje živelný povědomí podsunulo ... :)

30 Nobody Nobody | Web | 28. prosince 2010 v 17:59 | Reagovat

[21]: Máš recht, normální porno stojí taky za starou bačkoru, ale co už.

Jistě, strčíme to Albertovi, dáme mu volnou ruku a to, co se dnes považuje za vrchol necudnosti a extrémní hnus, můžeme začít pouštět dětem před spaním. Albert zničí všechna tabu!

31 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 18:00 | Reagovat

Já bych to tady nerozpitvával, nechci kazit místní mládež. Japonský homoporno a moje představivost - to je přece jenom trochu jiná liga... No. To není ani stejný hřiště, to je úplně jinej sport.

32 Rýža Rýža | Web | 28. prosince 2010 v 18:07 | Reagovat

[31]: no dobře dobře, já se zeptám jindy a jinde!:D

33 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 18:07 | Reagovat

[30]: Ále... Kdepak. Za vrchol hnusu považuju Malou mořskou vílu a Ledovou královnu a obojí se dětem před spaním normálně čte a pouští... A vůbec. Já jsem poměrně slušnej člověk, jak by ti mohli potvrdit lidi, co mě znaj osobně. Jenom to virtuální médium kazí dojem...

34 Nobody Nobody | Web | 28. prosince 2010 v 18:56 | Reagovat

[33]: V tom případě přijmi mou hlubokou omluvu za pošpinění tvé osoby.

35 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 28. prosince 2010 v 19:11 | Reagovat

Líbí se mi tak hrdost děv, že jsou yaiostkami, je to něco jako:
"Já jsem horník, kdo je víc!"

36 AjA AjA | Web | 28. prosince 2010 v 19:28 | Reagovat

tak dnes muzes popustit uzdu fantazii, budu opet.... prespavat v blogodoupatku
(jsem se tam tak trochu uchylila... mam tam nejen muze sveho zivota, ale hlaven klid a svatecni ppohodu :))))

37 AjA AjA | Web | 28. prosince 2010 v 19:30 | Reagovat

[15]: uuu, jenze do oliv clovek doroste.... ale do mňau o ní? nevim..z toho se spis vyrusta...

38 AjA AjA | Web | 28. prosince 2010 v 20:06 | Reagovat

az ted jsem pochopila ten prilozeny vtip.... nebo sketch, nebo co to je....pri prvnim cteni mne to nijak nezaujalo, a ted si rika, KRISTE PANE!

39 Rýža Rýža | Web | 28. prosince 2010 v 20:11 | Reagovat

[36]: Zitra vám klííídeček přestane, přifrčím i se zvěřincem a mám takovej pocit, že se mnou moc zábavy nebude...

40 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 20:35 | Reagovat

[34]: V pohodě. Je špína a špína.

[35]: Zapálená děvčata, co dodat... :)

[38]: Cha! Zákeřný komiks... Evidentně máš příliš nezkaženou mysl... :)

41 AjA AjA | Web | 28. prosince 2010 v 21:12 | Reagovat

[39]: ja myslela, ze uz dneska! tos dost zklamala, tak to budu cekat na misu u nasich... mam klice, tak toho muzu zneuzit....

42 Eii Eii | 28. prosince 2010 v 22:37 | Reagovat

Zdravím, hrdý syne Západu.
Jasně, kultura z východu se k nám dostává teprve teď, protože ti naší úžasní západovci (zapadákovci?) tu bujně pěstovali komunismus a o cizích krajích se sem dostaly maximálně středověké "pohádky". Sice vás, hrdý syne, neznám osobně, ale působíte na mě dojmem arogantního, nabubřelého buržouze, který má hlavu naprosto zamčenou před čímkoliv  novým, alternativním a rozdílným, náboženství mu nic neříká a tolerance je mu naprosto cizí. Jasně, yaoi nemusí být každýmu po chuti - ale co s tím má, probůh, společného tibetský buddhismus...? Nevím, mám pocit, že tu jenom zapšklý vševěd plácá páté přes deváté, ale každému, co jeho jest.:)
Na druhou stranu, co se týče formy, je ten článek dokonalý, ten styl psaní mi fakt sedne.:)

43 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 22:57 | Reagovat

[42]: Ahoj! Snad si nemusíme vykat, tohle pochybné internetové médium k tomu ani není nějak extra vhodné, řekl bych. Díky za reakci. Je fajn, že můžu hned něco napsat takhle rychle, protože sedím prakticky nepřetržitě u počítače, snažím se dělat něco do školy a tohle beru jako dobrou příležitost to zase o chlup odložit...

Konečně reakce k věci. Tak nejdřív to, co nechám raději hned stranou, protože by nás to možná zavedlo úplně jinam a bylo by to na moc dlouho. Takže jenom poznamenávám, že náboženství mi říká o mnoho víc, než bych chtěl a tak se ho snažím co nejvíc ignorovat a hledat Boha. Ale to jen tak mimo...

Takže. Díky za poklonu, co se formy týče. Jinak ale cítím lehkou potřebu se ospravedlnit strany obsahu... Komunismus bych do toho možná vůbec netahal, protože ten souvisí se současným úpadkem západní civilizace. Takže - o yaoi v podstatě vůbec nemluvím, nechápu, kde to bereš, už jsem se vůči tomu x-krát vymezil v diskuzi, víckrát to dělat nebudu. Nemyslím si, že bych měl hlavu zamčenou před čímkoliv novým, ale problém je v naprostý a z mýho až směšný otevřenosti, kterou obzvlášť Evropa v současnosti trpí. Zapomíná na kořeny, ze kterých vyrostla. Jsem zastáncem zdravýho konzervatismu a rozlišoval bych toleranci a akceptaci. Mohu tolerovat to, že někdo je muslim, a mohu v rámci možností tolerovat jeho názory, nebudu ale akceptovat např. to, když si své móresy a zvyky (např. co se zacházení se ženami, smíšení náboženství a politiky a podobně týče)začne prosazovat tady, což se zhusta děje. Nepozoruješ to pokrytectví, když je dnes každý posraný říct cokoliv špatného o Islámu, když se se někdo opře do buddhismu, je hned směšný atd...? Nejčastěji vysmívaným náboženstvím je křesťanství, to, ze čeho evropská kultura z velké části vyrostla.

Já neříkám "všechno cizí je špatné". Já se snažím říct "dávejte si pozor na to, z čeho jsme přišli, co se projevilo jako historicky úspěšné a nezapomínejte na to" a také "buďte na cizí opatrní". To je všechno. Možná to říkám nabubřele a arogantně, ale já to jinak dělat nebudu. Možná někdo, kdo mě zná, může potvrdit, že takový třeba ani nejsem. Možná ale jsem... A slovo "buržoust" bych si vyprosil.

44 CJK CJK | 28. prosince 2010 v 23:24 | Reagovat

[43]:vytrhavam z kontextu, ale jak presne souvisi komunismus s upadkem soucasne
!zapadni! civilizace? pripominam, ze od padu zelezne opony ubehlo dvacet let a "kapitalismus" vyhral na plne care. pozn> jsem bolsevik asi jako majitel fabriky na mercedesy.....

45 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 23:43 | Reagovat

[44]: Hmmm... Ono otázky je jednodušší často klást než na ně odpovídat a to obzvlášť písemně. Stejně tedy aspoň zkratkovitě, když sem napsal sám velký CJK.

Pojem "západní civilizace" je samozřejmě nutné brát s uvozovkami jako relativně vágní termín pro něco, co dnes snad existuje jenom z určitýho úhlu pohledu. Tak nějak obecně bys mi ho ale uznat mohl, protože i v novinách ho najdeš docela často, a myslí se jím snad toto: Západní Evropa, USA a filosoficko-historicko-kulturní pozadí, které mají. Ze svého stanoviska podepřeného skromným vzděláním a určitými podezřelými domněnkami bych řekl, že určité myšlenkové a politické proudy byly plodné a určité ne. "Západní civilizace" byla historicky tak úspěšná právě proto, že se v oněch plodných vodách pohybovala velmi dlouho.

Asi bychom měli začít odlišovat spoustu pojmů a dojmů a dát do náležitých poliček marxismus, komunismus, socialismus, bolševismus atd., dělat to ale nebudu. Buď jak buď je to právě tohle zhoubné učení, které se lidem snaží namluvit, že si jsou všichni rovní (což snad jsou, ale jenom v určitých ohledech), které rozvrací rodinné hodnoty a ekonomickou stabilitu zemí. V humanistické gleichšaltizaci hodnot (viz. Sartrův Existencialismus je humanismus s jasným marxistickým apelem), která jde se socialismem ruku v ruce, vidím nebezpečí pro "naši" civilizaci i obecně - zkrátka se příliš otevíráme ostatním, což nemusí být vždy dobře (skoro nikdy není). Nevím, jestli se vyjadřuju srozumitelně, ale blog mi nepřijde jako nejšťastnější místo, kde se o tomhle bavit v podrobnostech.

46 Albert Pes Albert Pes | Web | 28. prosince 2010 v 23:52 | Reagovat

[44]: Btw.: Ano, "kapitalismus" vyhrál na celé čáře. V uvozovkách, opravdu.

47 Pajčas Pajčas | 29. prosince 2010 v 13:07 | Reagovat

JO, Tibet je pěkný.

[18]:umění bych ze všeho vynechala. Protože pokud se do toho vložím já... (motat uzly umí každý, ale rozplétat je..)

Jsem ráda, že jsem se tady stavila později a pobavila se i nad přidanými komentáři. Světový mír nevykouzíme a ani nepotřebujeme do soutěže, a zavírat se do klece, taky snad není potřeba. (poznamenáno s lehkým pobaveným tónem)
Myslím že debata je super věc - teda pokud si alespoň trochu "diskutéři" rozumí a používají stejný jazyk (a nemluví jeden o koze a druhý o voze.) Jinak se někteří upíší. :)

Je fajň, že když si najdeš svůj názor, stojíš si za ním, takové lidi mám ráda. A ty co se dívají s nadhledem a nebojí se i ten neústupný názor přehodnotit. Ty mám radši.

Mám pocit, že už jsem tu nějaký článek k "cizáctví" četla.

48 Albert Pes Albert Pes | 29. prosince 2010 v 16:09 | Reagovat

[47]: Dialog je těžká věc obecně a ještě to všechno psát... Ufff... Každý, kdo článek vzal se zamýšlenou nadsázkou, má u mě pivo...

Myslím, že "cizákům" a "cizáctví" jsem tady někde už určitě spílal, pravda... :)

49 vencisak vencisak | 29. prosince 2010 v 19:07 | Reagovat

to je vtipné kolik se tu ozvalo japonských pidižvíků :D jinak jsou věci, o kterých jsem nikdy neslyšel a tohle je popravdě jedna z nich :D

50 Albert Pes Albert Pes | Web | 29. prosince 2010 v 23:20 | Reagovat

Možná, že jsi zase o tolik ani nepřišel... A vidíš, jak z děvčat agrese jenom teče? To maj z těch kreslenejch japonskej pornáčů... :(

51 Venca Venca | Web | 30. prosince 2010 v 11:35 | Reagovat

se nesmíš divit, jakmile šáhneš puberťákům na cokoli, kolem čeho se točí jejich hormonální svět, tak se budou nepříjemně bouřit...

52 Eii Eii | 30. prosince 2010 v 14:07 | Reagovat

[43]: No, když se ta arogance trošku rozředí, hned to zní líp a zjišťuju, že na to máme veskrze stejný názor.:) Jen ten článek vyznívá možná zbytečně moc útočně.;)

53 Albert Pes Albert Pes | Web | 30. prosince 2010 v 14:20 | Reagovat

[52]: John Doe říká, že aby tě dneska někdo vůbec poslouchal, musíš ho udeřit kladivem... Já nevím, možná jsem sarkastickej a útočnej, doufám ale, že si ale tady dostatečně utahuju i sám ze sebe, a tím to trochu kompenzuju...

54 Pajčas Pajčas | 31. prosince 2010 v 10:53 | Reagovat

[53]: jo jo, někdy si říkám: lepší vyvolat nějakou reakci než žádnou

55 Albert Pes Albert Pes | Web | 31. prosince 2010 v 14:06 | Reagovat

[54]: Tak nějak. Neříkám ale, že věci uvedený v článku si v podstatě nemyslím (snad v poněkud kultivovanější podobě...).

56 Pajčas Pajčas | 3. ledna 2011 v 1:49 | Reagovat

[55]: K úspěchu by dostatečně stačil už jen ten titulek. :) Jak je nepsané pravidlo: krátký článek, nejlepší článek - a to prostě nepohltí všechna kontroverzní témata s jejich odnožemi.
Sice v některých případech zcela podporuji: žádný článek, nejlepší článek - ale to mi do pravidel nepřidají.
Služba: Témata týdne, prostě postrádají nějakého "čističe". Můžu jen doufat, že za mé zklamání může jen náhoda a má ruka.

57 Albert Pes Albert Pes | Web | 3. ledna 2011 v 12:39 | Reagovat

Jo... Příště už jenom napíšu "nenávidím rasisty, Cikány, Židy, homosexuály, xenofobní parchanty, bolševiky, nacisty, kapitalisty, konzervativce, opilce, abstinenty, ženy, děti, psy, delfíny, vegetariány, masožrouty, tlusťochy a politiku". On se tam každej nějak najde a o úspěch bude postaráno.

58 Pajčas Pajčas | 19. ledna 2011 v 8:48 | Reagovat

[57]: hmm To zavání Emo stylem, z nějaké strany.
Já jsem to přímo takto nemyslela - i když ten titulek ti při přepracování, nějakou tu návštěvnost přinese.
Ty poslední dva odstavce byly spíš jen mé zoufání nad "všeobecným pláštěm věcí", nad hlukem davu a (že někteří prostě jen przní nápad blogu). Když se podívám na nynější tt- Český jazyk, tak mě ještě méně článků nadchne nebo překvapí, nedonutí nevzdechnout.

59 Albert Pes Albert Pes | Web | 19. ledna 2011 v 12:35 | Reagovat

Je to těžký, kdybych měl bejt nějakej arbitr toho, co je přijatelný a co ne, tak minimálně z toho, čemu se tady říká "Autorský klub", jehož jsem nepříliš hrdým členem, bych vyházel asi 95% blogů. Nakonec nejde o uvádění citací a kopírování obrázků bez udání zdroje, ale o to, že lidi píšou tak neskutečný sračky, že se to naprosto nedá číst. Asi bych musel vyrazit i sebe...

60 Pajčas Pajčas | 19. ledna 2011 v 22:21 | Reagovat

[59]: Pravda, pravda - proto do těch řad nehodlám zavítat. :D
Zrovna u AuK mi to tak nevadí, každý má slabé dny, a potřebuje se takzvaně vybrečet a vyřvat do velkého světa, a zopakovat to co slyší doma nebo od velkých "holek a kluků" :D
Ale tt mě prostě: zklamává. Jo hold zapomněla jsem, jak jsme všichni chytří a důležití, na kolik způsobů jde to stejné zopakovat, atd.

No nic, jak tak koukám, dobře jsem si pokecala. Nářky si schovám pro svůj world. Měj se. =D

61 Albert Pes Albert Pes | Web | 20. ledna 2011 v 0:29 | Reagovat

Jo, jdi si brečet k sobě, tady je toho beztak dost... :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama