Chození po Novohradských horách

12. srpna 2008 v 15:44 | Albert |  Chození
Spoustu míst, které jsem na jaře a v létě prochodil, jsem zde vůbec nezmínil. Ale tohle bych si poznamenat mohl. Před 14 dny jsem byl s jedním kamarádem na třídenním výletu přes Novohradské hory.
1. den večer jsme se dopravili do Českých Velenic, ze kterých jsme šli po staré vojenské cestě podél hranic do Nových Hradů, kam jsme dorazili až za noci, asi 25 km. Spali jsme pod nebem někde v parku, kde nás přepadl ve čtyři ráno déšť... Nepříjemné.
2. den jsme se potáceli dále na jih, dospávali jsme a hráli Scrabble (prohrál jsem...), únava byla poměrně veliká. Přešli jsme průsmyk mezi Kraví horou a Vysokou a někde za Hojnou Vodou jsme spali. Opět déšť, naštěstí nás ale žraly muchničky takovým způsobem, že jsme se rozhodli po několika hodinách nepříjemného usínání postavit stan, čili to bylo docela v pohodě. Našli jsme na spaní úžasně romantické místo... Tenhle den něco přes 30 km.
3. den jsme se dostali k Huťskému rybníku, přešli jsme hřbety do Pohorské Vsi, odkud jsme se chtěli autobusem dostat pryč. Bohužel nám však vše ujelo a jedinou možností bylo jít a stopovat do asi 30 km severně vzdálených Trhových Svinů - z toho se nám stopem podařilo ujet asi deset kilometrů - s důchodci, kteří naprosto nevěděli, kam jedou a po 500 metrech nás vyhodili, s farmářem v džípu a hnijicími mrtvolami ovcí a velmi podobně páchnoucím zmutovaným kokršpanělem, dokonce i nějaká Holanďanka s perverzní zálibou v Čechách nás vezla... Obtížné, přes 35 km pěšky.
Co do vzdáleností se tohle chození zdálo docela krátké, přesto ale náročné bylo. Často pršelo, často jsme se někde zasekli, denní příděl kilometrů jsme šli v podstatě najednou a za pár hodin... Jestli chcete poznat reprezentativní část jihu Čech a nevadí Vám drastický nástup cyklistů, turistoškubačů, penzionů, nových asfaltových cest a již ne tak vlídných domorodců, jak tomu bylo ještě před takovými sedmi lety, zkuste to.
(fotografie tentokrát bez komenářů...)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.